Denk aan je grote teen

Denk aan je grote teen

Uit eigen ervaring weet ik dat meditatie helemaal niet zo eenvoudig is als je in een dip zit. Na wat googlen kwam ik een aantal oefeningen tegen. Ik heb daar een eigen draai aan gegeven en er een oefening van gemaakt die zelfs tijdens een dip makkelijk te doen is.
Dipje? Denk aan je grote teen.

Een makkelijke oefening om je op ieder moment een positief gevoel te geven.

1. Denk aan een situatie uit het verleden waar je blij van werd. Bijvoorbeeld een goed gesprek, een vriend, een boswandeling, of je bruiloft.
2. Voel nu je grote teen zonder hem aan te raken. Ja, je leest het goed. Voel een tinteling, warmte, en je grote teennagel.
3. Denk nu aan de blije situatie. Voel de emotie die je daar bij hebt.
4. Herhaal stap 2 en 3 minstens 5 keer. Het maakt niet uit hoe lang je erover doet. Het kan in 5 seconden, of je kunt er de tijd voor nemen. Doe deze oefening een maand lang iedere dag

Je hersenen leggen dan een verband tussen de blije gedachte en je grote teen. Als je vervolgens een keer negatieve gedachten hebt door stress of een probleem, hoef je alleen maar aan je grote teen te denken. Je zult zien dat je negatieve gedachten minder worden.

Wees dankbaar

Wees dankbaar

Vertel deze week de mensen om je heen eens waar je ze dankbaar voor bent.

Bedank ze voor iets wat ze in het verleden voor je hebben gedaan. Of voor iets wat ze nog steeds voor je doen. Stuur ze een berichtje, bel ze op, of vertel het ze persoonlijk.

Succes!

Schrijf het op

Schrijf het op

Zoek een rustige plekje op. Binnen of buiten. Adem een paar keer diep in en uit. Voel dat je rustig wordt.

Schrijf nu eens op een papiertje wat je echt wilt. Schrijf het zo gedetailleerd mogelijk op. Het liefst met het gevoel dat het je geeft, de kleur, de smaak of het geluid erbij.

Stop het papiertje in een boek dat je zo af en toe openslaat.